Ukoliko započinjete bilo kakvu vrstu online ili offline biznisa, prvi korak bi trebalo da bude izrada wordpress sajta. WordPress sajtovi su solidna baza koja će omogućiti da svoj proizvod ili uslugu predstavite na najbolji mogući način, jasno i vizuelno zanimljivo. Joomla sajtovi o kojima će biti reči u daljem tekstu, kao i izrada internet prodavnice, uz pomoć softvera Prestashop – bitni su elementi CMS-a.
Izrada WordPress sajta
Šta je, zapravo, CMS? CMS je skraćenica od Content Management System ili sistem održavanja sadržaja websajta. Sastoji se iz nekoliko bitnih komponenata.
Kada je reč o pokretanju sajta, zahvaljujući wordpress platformama, donekle posao možete uraditi i sami, međutim – pomoć stručnjaka je neretko najbolji izbor kako biste obezbedili svoj sajt i sav sadržaj koji se na njemu nalazi.
CMS je od velikog značaja u ovom koraku, jer omogućava brzo i lako kreirate sajta, kao i upravljanje njegovim sadržajem.
Ovaj značajan softverski alat predstavlja skup različitih programskih komponenti koje se bave održavanjem sadržaja. Neke od prednosti su:
- Moguće je da više osoba istovremeno edituje sadržaj (uz određeni stepen dozvole)
- Lak je za korišćenje
- Istovremeno uređuje slike, tekst, videe i bilo koji drugi sadžaj sa websajta
- Vodi računa o kreativnom, ali i tehničkom delu sajta
- Omogućava brzo ažuriranje karakteristika sajta
- Na lak načim se povezuje sa dodacima (add-ons, plugins)
Ipak, najznačajnija beneficija CMS-a jeste što ga mogu koristiti i početnici koji nemaju previše iskustva kada je reč o tehnologiji.
Na ovaj način, njihov sadržaj na jednostavan način može doći do publike i potencijalnih klijenata. Takođe, bitno je znati – ukoliko se bavite marketingom (a danas je sve marketing), CMS će vam biti neophodan, stoga je važno da savladate makar njegove osnove, ili da unajmite profesionalce koji će pažljivo brinuti o tome.
WordPress sajtovi
Danas postoji nekolicina kvalitetnih platformi za lako i brzo kreiranje sajta. Ipak, wordpress sajtovi i dalje su na prvom mestu, bez obzira na to da li svoj sajt kreirate sami ili ste prepustili nekome ovaj bitan korak.
Vratimo se na CMS. Komponente poput kreacije i menadžmenta sadržaja izuzetno su bitne za svaki biznis (digital ili offline). Kada je reč o bilo kom biznisu bez obzira na to da li je online ili offline, temelj je websajt. Kvalitetan, jasan, sajt koji deluje profesionalno i koji će da konvertuje.
Kako? Tako što ćete ponuditi vrednost, a zatim prepustiti profesionalcima da vašu viziju pretvore u stvarnost.
Web dizajneri, programeri, marketing magovi… tu su da nađu najbolje moguće rešenje za skaliranje vašeg biznisa.
Takođe, ne zaboravite – ne postoje univerzalna pravila, ali postoje određene smernice koje pomažu na putu izgradnje biznisa kroz kvalitetan sajt. Nema tačnih i pogrešnih odgovora, ali bitno je da znate šta želite kako bi tim stručnjaka mogao što bolje da vam pomogne.
Joomla sajtovi
Poput WordPressa, i Joomla nudi brojne opcije za izradu besplatnih sajtova i menadžment sadržaja. Bitno je naglasiti da je Joomla dobio mnoge nagrade, a iako ovaj sistem često upoređuju sa WordPressom, ipak je nešto složeniji za korišćenje. Zajedničko im je svakako što imaju mnogo fleksibilnosti, kao i mogućnosti za bazično ili složeno korišćenje. Postoji bezbroj opcija kada je reč o funckionalnosti i raznovrsnosti.
Vizuelni momenat i kvalitetno online prisustvo gde će publici (potencijalnim kupcima) koji konzumiraju vaš sadržaj biti lako da vas upoznaju, od izuzetne je važnosti za dugoročan biznis.
Blog, websajt ili prodajna stranica?
Kada ste na samom početku kreiranja i plasiranja sadržaja, važno je znati razliku između određenih komponenata. Websajt je statičan online sadžaj (koji se može menjati), ali svakako, vizuelni identitet i bitne informacije ne želite menjati često kako ne biste zbunili potencijalne klijente. Websajt je lična karta vašeg biznisa, i nije interaktivan. Na njemu se jasno i koncizno predstavljate vi, vaš proizvod ili usluga.
U okviru sajta, može se nalaziti blog. On se konstantno ažurira i pomoću njega vas više ljudi može pronaći. Na blogu se najčešće plasira besplatan i koristan sadržaj.
Sa druge strane, prodajna stranica je prilika da publika postanu klijenti i kupci. Prodajna stranica konvertuje i finalni je korak da kupac dođe do vaše usluge ili proizvoda.
Ono što je veoma važno jeste to da ljudi ostanu na ovoj stanici, stoga ona mora biti jasna i pregledna, objašnavajući na koji način se može doći do vašeg proizvoda ili usluge. Dakle, na prodajnoj stranici kupac saznaje koncizno šta se nudi, i za koliko novca.
Prodajna stranica je poziv na akciju.
Izrada internet prodavnice; PrestaShop
Poziv na akciju jedan je od krucijalnih koraka svakog biznisa, a da bi klijent radio sa vama ili kupio vaš proizvod, neophodno je predstaviti ga na što bolji način, sažeto, pitko, jasno.
Bitno je i da sve funkcioniše tehnički besprekorno, jer kupci odlaze ukoliko na ovom polju dođe do eventualnih problema ili komplikacija.
Ovde na scenu stupaju korisni alati poput PrestaShopa, popularnog alata za virtualnu trgovinu.
Preporučuje se da pri kreaciji internet prodavnice, ona sadrži opcije ‘kupi’ ili ‘saznaj više’ (ukoliko je reč o veoma skupom proizvodu, pre nego što daju novac ljudi žele da se detaljnije informišu).
Izrada internet prodavnice povezana je sa brojnim softverima, a neki od njiu su maichimp boomerang, drip…
Bitno je da internet prodavnica ima dobar prodajni video, kvalitetan copy i fotografije. Ukoliko ne možete obezbediti sva tri, fokusirajnte se samo na jedno ili dva.
Internet prodavnica objašnjava klijentu šta dobija ukoliko kupi od vas ili sarađuje sa vama, stoga ova komponenta mora biti besprekorno urađena.
Kada je reč o ovom koraku, nepoznavanje ili nedovoljno poznavanje tehnologije neretko koči, stoga se preporučuje angažman profesionalca koji će na adekvatan način povezati online shop sa ostalim komponentama websajta.
Naravno, postoje brojni tutorijali i opcije da sami naučite određene stavke. Ipak, preporučuje se ulaganje novca u saradnju sa stručnjacima, jer je u ovom slučaju reč o investiciji a ne o trošku.
Stoga, birajte pažljivo i pametno. Kada je reč o online trgovini, jedna od najpoznatijih i najkvalitetnijih platformi jeste PrestaShop.
Pogodna je kako za velike tako i za male kompanije, besplatna je i donosi izvanredne rezultate.
Bitno je napomenuti; izrada internet prodavnice treba da obuhvata i testimoniale (iskustva zadovoljnih korisnika usluga ili proizvoda).
Naravno, kako bi sve funkcionisalo besprekorno a vaš sajt bio prvi u pretragama, lak za nalaženje i lak za korišćenje putem bilo kog uređaja, izrazito bitna stavka jeste i SEO.