5 načina optimizacije sajta i 5 razloga zašto je to važno

5 načina optimizacije sajta i 5 razloga zašto je to važno

U ovom postu ćemo vam istaći najvažnije razloge za optimizaciju sajta, kao i smernice kako da to uradite na što kvalitetniji način.

Pre nego što počnemo: Zašto je optimizacija bitna?

Veoma je važno da vaš sajt radi dobro i na mobilnim telefonima, te ako niste do sada investirali u to da vaš sajt bude mobile-friendy, vreme je da to uradite. Pogledajte samo nekoliko razloga zašto je to od kritičnog značaja za budućnost vašeg biznisa:

  • Mobile-friendly sajtovi se nalaze u vrhu svake pretrage
  • Pretraživanje sa mobilnog čini preko polovine svih pretraga na Google.com
  • Za mnoge advertajzere, većina saobraćaja dolazi od korisnika sa mobilnih uređaja
  • Ako vaš sajt nije mobile-friendly, postoji 5x veća šansa da će napustiti sajt

Da li je vaš sajt mobile-friendly?

Zamislite da ste vi potencijalni kupac i da otvarate vaš sajt putem telefona. Koliko brzo se učitava? Koliko je jednostavno da nađete sve što vam je potrebno?

Kada neko poseti vaš sajt putem mobilnog telefona, očekuje da će dobiti odgovore na svoje zahteve odmah. Svi žele da što brže saznaju što je više moguće o vašem biznisu i odluče da li su zainteresovani za kupovinu ili ne. Iskustvo koje će dobiti na sajtu je od ključnog značaja za vašu budućnost, jer to iskustvo će direktno uticati na impresiju o vašem biznisu i šansi da se posetioci odluče za kupovinu.

Dizajniranje vašeg sajta za mobilni znači fokusiranje na jednostavne stvari, pre svega na jasnu navigaciju kroz sajt koja omogućava da posetioci pronađu lako baš ono zbog čega su i došli.

Pogledajmo koji su elementi koji su obavezni ako želite efikasan sajt koji je optimizovan na pravi način:

  • Da li se vaš sajt učitava brzo? Skoro polovina posetilaca će napustiti sajt ako se stranica ne učita u 3 sekunde. Minimizirajte vreme učitavanja (vreme koje je potrebno da bi se celokupna stranica pojavila na ekranu) kako bi posetioci mogli brzo i lako da se kreću po vašem sajtu.
  • Da li je vaš sajt jednostavan za navigaciju? Na malom ekranu mobilnog telefona, ponekad je teško pronaći ono što želite. Što više posetioci budu morali da love informacije ili da zumiraju tekst, veće su šanse da će biti nezadovoljni i da će napustiti sajt. Posetiocima možete pomoći tako što će te pojednostaviti meni na sajtu i ujednačiti veličinu teksta i slika tako da nije potrebno da zumiraju bilo šta.
  • Da li je vaš sajt jednostavan za korišćenje? Vaš sajt bi trebalo da bude dovoljno brz i jednostavan za posetioce kako bi oni u što manje koraka mogli da vas kontaktiraju, da izvrše pretragu proizvoda ili da obave kupovinu. Pokušajte da minimizirate šo je više moguće broj koraka koji su potrebni da bi se ispunio formular ili izvršila transakcija.

Na sledećem linku možete testirati vaš sajt i videti koja je ocena, kako biste znali gde se nalazite i koje probleme treba da sredite:

TESTIRAJTE VAŠ SAJT

Testirajte vaš sajt

Da li je vaš sajt dizajniran za specifične biznis ciljeve?

Moguće je i da se vaš sajt učitava brzo i da je lak za navigaciju na mobilnim telefonima, efektivnost zavisi od toga da li podstiče ljude da kupe vaš proizvod ili uslugu.

Da bismo vam pojasnili kako da optimizujete sajt za mobilni, razmislite koji je to biznis cilj najvažniji za vas. Šta želite da posetioci rade na vašem sajtu? Da kupe određeni proizvod? Da popune kontakt formular? Kada je vama jasno šta želite da oni urade na vašem sajtu, mnogo je veća šansa da će posetioci zaista to i uraditi.

U zavisnosti od vašeg marketing cilja, želećete da se odlučite na takvo poboljšanje dizajna koje podstiče posetioce da izvrše željenu akciju. Ovo je nekoliko sugestija koje vam mogu pomoći kako da postignete svoj cilj:

1.Povećati online prodaju

  • Pojednostavite navigaciju kroz sajt. Uredite meni na sajtu i pokušajte da napravite sav sadržaj vidljiv bez potrebe da se neki elementi zumiraju.
  • Neka informacije o proizvodima budu lako dostupne. Pomozite posetiocima da istraže sve što ih zanima pre nego što se odluče da obave kupovinu, dobar način za to je slika proizvoda koja se na klik uveća.
  • Pomozite posetiocima da obave kupovinu. Centrirajte “Buy now” dugme kao i sve direkcije za kupovinu. Ako možete omogućite čuvanje unetih podataka na svakom sledećem proizvodu, kako bi potencijalni kupac što manje vremena provodio u unošenju podataka.
  • Optimizujte sajt tako da je svaku kupovinu moguće nastaviti i na desktop verziji sajta. Olakšajte im pristup korpi za kupovinu kada dođu na desktop verziju, kako bi mogli da finalizuju svoju kupovinu.2.Želite više poziva telefonom
  • Koristite click-to-call dugme da zumiraju kako bi ga videli.
  • Smanjite broj opcija u meniju. ili link. Potrebno je da izbegnete da ljudi pamte vaš broj telefona, da ga zapisuju ili da moraju Osigurajte se da je posetiocima jasno da je poziv najbolji način kako će stupiti u kontakt sa vama. Prikažite klikabilni broj telefona na svakoj stranici na vašem sajtu.
  • Izbegavajte distrakcije. Promocije i druga usmeravanja držite po strani kako bi ljudi mogli da se fokusiraju na komunikaciju telefonom.

3.Želite da zadržite ljude na sajtu

  • Pojednostavite sve formulare za popunjavanje. Budite sigurni da će ljudi jednostavno pristupiti svakom delu sajta, a posebno formularima. Optimizujte sajt tako da je sve moguće uraditi palcem ruke u kojoj je telefon.
  • Ograničite skrolovanje i zumiranje. Sve što je potrebno popunjavati neka bude veličine ekrana. Skrolovanje i zumiranje otežava ljudima unošenje podataka i dovodi do grešaka dok unose svoje podatke.
  • Izaberite podatke koje tražite pažljivo. Budite sigurni da sve podatke od korisnika koje tražite možete lako da potvrdite i koristite formu koja korisnicima pokazuje koja polja nisu popunili.4.Ohrabrite posete vašoj prodavnici, a ne samo sajtu
  • Podstaknite ljude da posete vašu prodavnicu. Neka korisnicima bude jasno da se na sajtu nalazi sve kao i u fizičkoj prodaju. A pored online prodavnice jasno naznačite na mapi gde se vi nalazite , na kojoj adresi i koji su vam radni sati.
  • Morate imati jasno naznačen sadržaj prodavnice. Dajte dovoljno informacija ljudima kako bi znali gde šta mogu da nađu i na taj način ih podstaknite da vas posete.5.Informacije i svest o postojanju kod korisnika
  • Olakšajte navigaciju. Koristeći jednostavan meni i veći tekst olakšavate ljudima da istraže vaše proizvode pre kupovine. Morate smanjiti meni što je više moguće jer je ekran mobilnog telefona manji od ekrana desktop računara, i na taj način olakšavate preglednost.
  • Budite konzistentni na svim platformama. Što je potrošačima teže da se odluče za kupovinu to je veća šansa da će nastaviti svoje istraživanje proizvoda na više uređaja (desktop, tablet, telefon). Ali nije važno koji uređaj koriste, važno je da im omogućite da nastave tamo gde su stali na prethodnom uređaju.
  • Na kraju pretrage stavite link za homepage. Ako stignu do kraja vaše ponude ovo ih može navesti da se vate na početak i počnu iznova, što povećava šansu za prodaju.

Sarađujte sa vašom agencijom

Postoji više pristupa kako napraviti sajt da bude optimizovan za mobilne telefone, zato je potrebno da razgovarate sa vašom agencijom i da u saradnji sa dizajnerom i stručnjacima pronađete rešenje koje je najbolje za vas i koje će vam doneti najviše uspeha u biznisu.

Većina korisnika se odlučuje za responzivni dizajn, što znači da se sajt dizajnira tako da se fleksibilno adaptira prema dimenzijama uređaja, tj. adaptira rezoluciju i veličinu ekrana prema potrošaču. Sa druge strane postoje opcije da se naprave različite verzije sajta za svaki uređaj. Mi preporučujemo da kroz razgovor sa agencijom nađete pravo rešenje za vas koje će imati smisla i ispuniti vaše potrebe.

5 razloga zašto je optimizacija sajta neophodna

Obogaćuje iskustvo vaših korisnika

Sajt koji je optimizovan značajno poboljšava iskustvo korisnika. Takav sajt olakšava brži pristup, posetioci više vremena provede na njemu i samim tim povećavate šansu za prodajom. 

Efikasnije je

Optimizovan sajt dovodi do organskih poseta. A prema aktuelnim podacima sa Google-a organske posete su 5.5x efikasnije od plaćenih poseta.

Tržište korisnika mobilnih kontinuirano raste

Preko 50% globalnih pretraga se izvrše sa mobilnih telefona. 57% korisnika ne veruje kompaniji koja nema optimizovan sajt.

Sajtovi optimizovani za mobilne su SEO friendly i mogu povećati vaše rangiranje na Google-u

Ako imate sajt koji nije prilagođen različitim platformama, bićete pri dnu pretrage jer najveći pretraživači Google, Yahoo i Bing će ovakve sajtove videti kao nedovoljno kredibilne.

Povećava vašu vidljivost

Sa optimizovanim sajtom imate priliku da penetrirate tržište, i da stignete do šireg kruga korisnika.

Da zaključimo, optimizacija sajta više nije opcija to je obaveza modernog poslovanja. Ako planirate da optimizujete vaš sajt, najbolji trenutak za to je sada.

Ostavite odgovor