Šta je optimizacija sajtova (SEO)?

Šta je optimizacija sajtova (SEO)?

Optimizacija sajta za pretraživače, odnosno SEO, je proces unapređenja vašeg sajta da bi vaš sadržaj bio vidljiviji i razumljiviji na internet pretraživačima i vredniji za korisnike. Kada kreirate sadržaj koji zadovoljava oba ova kriterijuma, ustanovićete da se vaše stranice prirodno rangiraju u SERP-ovima i na taj način privlače saobraćaj za vaš sadržaj i prihod za vaše poslovanje.Detaljno ćemo objasniti u nastavku teksta.

Zašto nam treba optimizacija sajtova?

Nije teško razumeti SEO. Mnogi ljudi su nažalost zbunjeni sa takozvanim SEO taktikama crnih šešira koje su bile popularne pre nego što je sazreo Google algoritam, kao što su zloupotreba ključnih reči ili kupovina povratnih linkova sa takozvanih farmi linkova. Kvalitetna optimizacija sajta je fokusirana  na pružanju relevantnog sadržaja krajnjem korisniku, a ne na pokušaju igre sa Google algoritmom.
To ne samo da pruža bolje korisničko iskustvo, već takođe čini vaše napore neprimetnim za kazne u budućih ažuriranjima Google algoritama.Optimizacija sajtova se razlikuje od plaćenog reklamiranja na internet pretraživačima jer se zasniva na kvalitetu sadržaja, a ne na količini novca koja se koristi za obezbeđivanje izloženosti posetiocima.

Postoje dve glavne oblasti Optimizacije sajtova: Optimizacija na sajtu(On-Page) i Optimizacija van sajta(Off-Page).

Šta je optimizacija na sajtu?

Optimizacija sajtova

On-Page SEO podrazumeva dobro optimizovan sajt kako bi privukli pažnju pretraživača i posetilaca. Takođe obuhvata sve što je uključeno u stvaranje ugodnog korisničkog iskustva za vaše posetioce. Razumevanje taktike On-Page SEO ključno je za razumevanje SEO uopšte i kako on funkcioniše.Optimizacija sajtova podrazumeva:
Pisanje dobro razvijenog sadržaja koji je svež, originalan i pruža stvarnu vrednost korisnicima.
Koristite ključnu reč u URL-u, naslovima, titlovima i sadržaju.
Pisanje detaljnih i zanimljivih meta opisa i naslova radi razjašnjenja sadržaja i podsticanja klikova sa stranice rezultata pretraživača.
Koristeći dobar izgled koji posetiocima olakšava čitanje i razumevanje sadržaja.
Brzo vreme učitavanja stranice.
Postavljanje alt teksta na slikama koje sadrže ključnu reč.

Šta je optimizacija van sajta?

optimizacija sajta

Off-page SEO se odnosi na praksu i tehnike koje koristite da biste prikazali vrednost vaše veb stranice u čitavom digitalnom ekosistemu. Ovi faktori pokazuju pretraživačima kako se vaša veb lokacija uklapa s ostatkom veba i kako to druge veb stranice vide. Poboljšanje off-page SEO uključuje: Građenje povratne veze visokog kvaliteta sa drugih veb lokacija – naučite kako u ovom tekstu.
Izgradite interne veze koristeći ančor tekst koji je povezan sa drugih stranica unutar vašeg domena ili drugih veb lokacija kojima upravljate.
Razvijte sadržaj za publikacije, povezujući se nazad sa veb stranicom.
Unesite svoje poslovanje u bilo koje primenljive direktorijume.
Izgradite prisustvo na društvenim mrežama.

Kako napisati dobar sadržaj za SEO?

Uverite se da je vaš sadržaj dobro razvijen za korisnika.
Pišite sadržaj koji daje vrednost korisnicima.
Dizajnirajte veb stranice koje su korisne – lako se prikazuju na svim uređajima i mobilnim uređajima, a istovremeno se brzo učitavaju.
Koristite ciljne ključne reči u celom sadržaju, uključujući naslov, meta opis, URL i telo stranice.
Napravite povratne veze promovisanjem vašeg sadržaja na društvenim mrežama, razvijanjem odnosa sa uticajnim ljudima i traženjem mogućnosti za pisanje gostujućih postova ili članaka.
Proverite da li je vaš sadržaj ka internim vezama dobro povezan sa ostatkom veb lokacije.

Dakle, šta je optimizacija sajta ili SEO?

Optimizacija sajtova je sveobuhvatan proces koji bi trebalo da vodi sve, uključujući izgled vaše veb stranice, proizvedeni sadržaj i način na koji se taj sadržaj promoviše. Da biste efikasno pokrenuli SEO, potrebno je da ga integrišete u svoj proces proizvodnje vrhunskog  sadržaja.

Ostavite odgovor